A közösségi média elképesztő hatékonyságú kommunikációs csatornákat hozott a vállalatok életébe – és ezzel együtt olyan új természetű kockázatokat is, amelyeket nem lehet a régi, jól megszokott kríziskommunikációs eszközökkel kezelni. Egy szakértői kezekben lévő vállalati Facebook-oldal pillanatok alatt felméri, hogy egy-egy üzenet mennyire talált célba, vagy pár hét vagy hónap alatt bekalibrálja a vállalat célcsoportjait –ugyanakkor kárt okozhat, ha a cég legkisebb hibája (pl. udvariatlan volt az ügyintéző) nagy visszhangot kap a közösségi médiában, de még nagyobb probléma az, ha ötlet és lelkesedés hiányában egy profil leáll vagy kiüresedik. Ha már egyszer elkezdtük a Facebook vagy az Instagram vagy a Twitter folyamot, akkor nincs leállás, mert az a professzionalizmus hiányáról árulkodik.
Igen, a professzionalizmusról van szó. Ha egy vállalat belép a közösségi médiába, úgy tűnik, „lazább” lesz, de valójában éppen, hogy magasabb szintre kell emelni a tudatosságot, a stratégia megvalósítását és a belső folyamatok feletti kontrollt ahhoz, hogy sikeresen és hasznosan működtessünk egy vállalati közösségi profilt.
A munka meghozza a gyümölcsét: a piaci eredményeken túl a munkatársak lojalitása is látványosan erősödik az olyan cégeknél, akik „kiteszik magukat a kirakatba”.
Lehet kicsiben kezdeni, de kis odafigyeléssel nem.
ÖSSZEFOGLALVA:
- A vállalat üzleti céljainak leképezése
- A célcsoportok lojalitásának növelése
- Folyamatos tartalomgyártás
- Lelkesítő, lojalitást növelő, aktivizáló tevékenység